FAQ - Vanliga frågor

Vilka öppettider har er kundtjänst?
Vardagar: 10:00 – 18:00

Lördagar: STÄNGT

Söndagar: STÄNGT

Vilka öppettider har butiken?
Vardagar: 10:00 – 18:00

Lördagar: 10:00 – 16:00

Söndagar: 10:00 – 16:00

Hur länge har jag öppet köp?
Som privatkund har du alltid 30 dagars öppet köp hos oss från det att produkten levererats till dig.

Följande villkor gäller för öppet köp:
-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.

-Eventuell montering av produkten skall inte ha skett.

-Originalförpackningen skall vara i oskadat skick.

Undantag från ångerrätten
Vi vill informera dig om undantagen från ångerrätten.

Vid beställning av varor märkta med "specialbeställning" är varan/produkten beställd exklusivt för dig eller att den tillverkas efter din beställning, detta innebär att varan ej går att returnera då produkten är ett undantag från ångerrätten.

Vänligen notera att ångerrätten inte gäller för samtliga produkter som benämns som "specialbeställning".

Observera att ångerrätten endast är tillämplig för konsumenter och gäller inte för företagskunder. Om du har några frågor angående ångerrätt eller retur hjälper vår kundtjänst dig gärna med dina frågor.

För närmare villkor kring öppet köp hänvisar vi till våra köpvillkor.

 

Kan jag ta bort eller ändra min order?
Det går bra att ta bort enskilda produkter eller en hel order förutsatt att ordern inte har plockats av vår personal på lagret eller är skickad.

 

Har du som kund redan fått en avisering om att din order är skickad är det inte längre möjligt att ta bort eller ändra i ordern.

Observera att produkter som är märkta med "specialbeställning" är bindande och går därför inte att makulera.

 

Hur gör jag en retur?
Om du har lagt din beställning online så går det bra att genomföra returen via ombud/hemleverans eller besöka vår butik i Staffanstorp.

Om du har köpt din vara i vår butik i Staffanstorp och önskar genomföra en retur vänligen besök vår butik. Kundtjänst hanterar ej returer köpta i butiken.

Vi värnar om miljön och vill göra vad vi kan för att bidra till en hållbar framtid, av den anledningen skickar vi inte med en retursedel i våra försändelser utan hänvisar våra kunder till att skapa returen via länken nedan.

Vänligen registrera de varor du önskar returnera i vår returportal genom att ange ditt ordernummer och den e-postadress som är kopplad till din beställning. LÄNK TILL PORTALEN – KLICKA HÄR!

När du har slutfört registreringen av din retur kommer du att få ett mejl med ett returkvitto samt en retursedel. Retursedeln ska fästas på varorna som ska skickas tillbaka. Inkludera gärna returkvittot i inuti ditt returpaket. 

Om du har fler paket/kollin som du önskar göra en retur på och är i behov av flera retursedlar vänligen ta kontakt med vår kundtjänst. 


För returer som sker via ombud så tar vi ut en fast avgift på 99kr per kolli oavsett transportör. För returer som sker via hemleverans med upphämtning av transportören, tar vi ut en fast avgift på 590kr per pall/kolli. Returavgiften dras automatiskt av från återbetalningen.

För mer utförlig information kring en retur, KLICKA HÄR! 

 

Hur gör jag en reklamation?
Alla reklamationsärenden hanteras enbart via vår kundtjänst och ej i vår butik i Staffanstorp.

Ifall du av någon anledning skulle upptäcka att din vara är defekt, vänligen starta en reklamationsprocess så snart som möjligt efter att du har upptäckt felet. Du gör anmälan med ditt ordernummer och den e-postadress som är kopplad till din beställning. LÄNK TILL PORTALEN – KLICKA HÄR!

När du registrerar ärendet, ber vi dig att så utförligt som möjligt beskriva vad som är fel och även bifoga bilder som visar defekten.

Varje reklamation behandlas och utvärderas manuellt och du kommer att uppdateras löpande under ärendets gång av vår kundtjänst.

För mer utförlig information kring en reklamation, KLICKA HÄR! 


Paketet var skadat vid leverans, vad gör jag?
Alla reklamationsärenden hanteras enbart via vår kundtjänst och ej i vår butik i Staffanstorp.

Om din vara mot förmodan råkat ut för en transportskada ber vi dig starta ett transportskadeärende omgående, men senast inom 5 dagar från att du mottagit din leverans.


Även s.k. dolda transportskador, som upptäcks först när varan packats upp. Kontrollera därför omedelbart inre emballage och varans skick efter leverans.

Vi förbehåller oss rätten att avslå anmälningar utan vidare utredning, om tidsfristen överskrider 5 arbetsdagar från mottagandet

För att registrera anmälan ber vi dig att göra det i vår portal, genom att ange ditt ordernummer och den e-postadress som är kopplad till din beställning.  LÄNK TILL PORTALEN – KLICKA HÄR!

 

Jag fick fel vara i min leverans, vad gör jag?
Vi vill börja med att be om ursäkt för det som har inträffat. Kontakta oss så snart som möjligt på support@hultens.se så hjälper vi dig på bästa sätt.  Om det är möjligt så får du gärna skicka med en bild på produkten du mottagit.